logo-samandehi
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شروع رابطه اپل و لیونل مسی

شروع رابطه اپل و لیونل مسی

ناامیدی در شروع رابطه اپل و لیونل مسی

مراسم معارفه‌ی لیونل مسی در باشگاه اینتر میامی، ازطریق اپل تی‌وی‌ پلاس پخش شد؛ اما متاسفانه، شرایط به خوبی پیش نرفت.

اپل در سال ۲۰۲۲، حق پخش جهانی بازی‌های لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) را، خریداری نمود، تا  بتواند، بازی‌ها و مراسمات مربوطه را ازطریق سرویس استریم اپل تی‌وی‌ پلاس، پخش کند. که حضور لیونل مسی در تیم میامی یکی از اتفاقات مهم این فصل MLS، است.

مدیران لیگ برتر فوتبال آمریکا، برای استقبال از لیونل مسی، مراسمی ویژه، ترتیب دادند.

این مراسم  طبق قرارداد، ازطریق اپل تی‌وی پلاس پخش شد. لحظه‌ی ورود مسی به لیگ آمریکا که لحظه ای تاریخی بود، در ذهن تماشاچیان تا ابد ثبت میشود. تماشاچیان زیادی که از سراسر دنیا به سمت اپل تی‌وی‌ پلاس، به ذوق دیدار لیونل مسی رفته بودند، با این‌حال به هنگام آغاز مراسم، مشکلات سرویس استریم اپل شروع شد.

مشکلات سرویس استریم اپل

از جمله این مشکلات: مشکلات فنی، هماهنگ‌نبودن صدا، که باعث شد تماشای مراسم معارفه‌ی لیونل مسی جذابیت چندانی نداشته باشد. این موضوع باعث شد، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی از اپل انتقاد کنند. همچنین، کارشناسان معتقدند اپل فرصت بزرگی را از دست داد.

به دلیل وجود این مشکلات فنی، آغاز قرارداد انقلابی اپل با لیگ MLS و لیونل مسی چندان خوشایند نبود.

قرارداد بی‌سابقه‌ی اپل و مسی، زمانی امضا می‌شود که نظارت نهادهای رگولاتوری بر مباحث مالی ورزش‌های جهانی افزایش یافته است، خصوصا پس از ورود همه‌جانبه‌ی عربستان سعودی به ورزش‌های گلف، بوکس و فوتبال.

نقش اپل در آوردن لیونل مسی به تیم اینتر میامی

طبق گزارشات، اپل نقشی مهمی در آوردن مسی به تیم اینتر میامی، داشته است. مسلما، مسی قرار است سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار دستمزد دریافت کند. همینطور، مسی بخشی از درآمدی را که اپل ازطریق کاربران اشتراکی جدید در فصل برگزاری مسابقات MLS کسب می‌کند، نیز به جیب خواهد زد.

اپل قصد دارد مستندی چهار قسمتی با محوریت لیونل مسی تولید کند.

قرارداد اپل و لیگ برتر فوتبال آمریکا

قراردادی که، بین اپل با لیگ برتر فوتبال آمریکا به امضا رسیده، در نوع خود، غیرمعمول و سودآور است.

این قراردادِ ۱۰ ساله که به ارزش  ۲٫۵ میلیارد دلار است، حق پخش جهانی مسابقات MLS را به اپل می‌دهد. طبق معمول، پخش مسابقات ورزشی به‌صورت منطقه‌ای مورد مذاکره قرار می‌گیرد. به‌ خاطر حضور لیونل مسی در MLS، به احتمال زیاد، کاربران بیشتری از سراسر دنیا برای تماشای بازی‌های این لیگ اشتراک اپل تی‌وی‌ پلاس حضور خواهند داشت.

اپل تنها شرکتی نیست که قراردادی غیرمعمول و سودآور، برای حضور مسی در MLS امضا کرده است.

آدیداس هم که حامی رسمی مسی و MLS به حساب می آید،قراردادی پر در آمد، با ابرستاره‌ی دنیای فوتبال امضا کرده و مسی قرار است از این قرارداد نیز درآمد داشته باشد. که جزئیات قرارداد مشخص نیست.

همچنین به دلیل حضور مسی در اینتر میامی، قیمت بلیت مسابقات این تیم افزایش پیدا کرده است. بلیت یک بازی دوستانه با تیم مکزیکی کروز آزول با قیمت حداکثر ۱۱۰٬۰۰۰ دلار فروخته می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.