logo-samandehi
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تیم منتخب ایرانی‌ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا

تیم منتخب ایرانی‌ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست با درخشش بازیکنان ایرانی در تیم های خود همراه بود.
به گزارش “ورزش سه”، دور اول لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی در حالی برای تیم‌های ایرانی خاتمه یافت که سرخابی‌های پایتخت توانستند به پیروزی برسند و سرخپوشان تبریزی و اهوازی نیز به نتیجه تساوی مقابل پاختاکور و السد اکتفا کردند. تراکتور و فولاد نیز در ابتدا و در دقایقی از بازی از حریف خود پیش بودند و این فرصت را داشتند که رکوردی جالب را برای نمایندگان ایران بسازند اما در نهایت متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

درخشش تیم های ایرانی در حالی اتفاق افتاد که هر یک از تیم ها چهره شاخصی داشتند؛ از محسن فروزان که با چند واکنش بسیار به موقع مانع از غافلگیری فولادی ها شد تا زوج دفاعی پرسپولیس و مدافعان کناری استقلال که بسیار خوب عمل کردند. در میان بازیکنان هجومی هم مهدی قایدی برای استقلال و محمد عباس زاده بهترین ها بودند و وظیفه گلزنی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

محسن فروزان: فولاد
محسن فروزان که زمان زیادی از مسابقات آسیایی دور بود در دیدار پلی‌اف مقابل العین موفق شد تا کلین شیت کند اگر چه روز سختی را نداشت او اما در دیدار با السد روز متفاوتی را تجربه کرد و با عکس‌العمل‌های دیدنی مانع شوت‌های عالی و سخت بازیکنان حریف شد. البته او در صحنه گل السد بسیار بدشانس بود که شوت “بوعلام خوخی” با برخورد به پای یوسف عبدالرزاق تغییر مسیر داد. در غیر این صورت او می‌توانست یک کلین شیت دیگر به کارنامه‌اش اضافه کند. فروزان در نبرد با السد سه سیو داشت و این امیدواری را به فولادی ها داد تا در پنج نبرد بعدی خود، خیالشان تا حد بسیار زیادی از درون دروازه راحت و آسوده باشد. او در صحنه‌ ای از بازی با سر توپ بغداد بونجاح، موفق شد روحیه تیم را تا حد زیادی بالا ببرد و یکی از شروع مجددهای خیلی خوب او در نهایت تبدیل به تک گل فولاد گردید.

محسن فروزان-فولاد

محسن فروزان-فولاد-کوآراد اسپرت

محمد نادری (استقلال):
خرید جنجالی استقلال در شروع فصل، نتوانست آن بازیکنی باشد که استقلالی ها بخاطرش حاضر به جذب بازیکن از تیم رقیب شدند. محمد نادری در نیم فصل نخست، یک بازیکن خنثی با بعضی جرقه های موقت بود اما با حضور فرهاد مجیدی در این تیم، این بازیکن از این رو به آن رو شد. مدافعی که هم در کارهای دفاعی خوب کار می کند و در حملات نیز در حد یک مهاجم باتجربه عمل می کند. او در هفته های گذشته هم برای استقلال گلزنی کرد و هم پاس گل داد و این روند خوب و ره به پیشرفتش را به آسیا نیز کشاند. نادری البته یک توپ را نیز به تیرک دروازه زد تا نشان دهد لیاقت و شایستگی حضور در ترکیب منتخب را دارد.

محمد نادری-استقلال

محمد نادری-استقلال-کوآراد اسپرت

سیدجلال حسینی (پرسپولیس):
کاپیتان پرسپولیس بار دیگر در نقش ستاره ای گلزن ظاهر شد و توانست پرسپولیس را به پیروزی رساند. سیدجلال حسینی در یکی از توپ هایی که پیش کشیده بود، پاس مهدی ترابی را گرفت و با ضربه سر ضرب از پشت محوطه توانست دروازه الوحده را باز کند و در نهایت پرسپولیس با همین گل به سه امتیاز حساس دست پیدا کرد. سیدجلال در این بازی نرخ ۹۲٫۹% پاس صحیح را به نام خود به ثبت رساند و همچنین ۷ دفع توپ و یک توپگیری را ابه نام خود کرد. اهمچنین باوجود حملات پرتعداد تیم اماراتی، او هیچ خطایی را مرتکب نشد. حسینی از سوی ای اف سی به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد.

محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس):
زوج سیدجلال در خط دفاعی نقش پررنگی را در کلین شیت پرسپولیسی‌ها ایفا کرد. سیدجلال یک موقعیت بسیار خوب را روی سانتر مهدی ترابی از دست داد اما در بقیه دقایق بسیار مستحکم عمل کرد و نمایش چشمگیری را به جای گذاشت. او روی توپ های هوایی عملکرد بسیار مثبتی داشت و همچنین چهار کنش دفاعی را روی زمین به ثبت رساند تا با درخشش او و دیگر بازیکنان خط دفاعی، پرسپولیس به اولین تیم ایرانی تبدیل شود که در هفته اول لیگ قهرمانان کلین شیت می‌کند.

کنعانی زادگان-پرسپولیس

کنعانی زادگان-پرسپولیس-کوآراد اسپرت

وریا غفوری (استقلال):
کاپیتان استقلال که در چند بازی اخیر لیگ برتر انتظارات را برآورده نکرده بود، شب بسیار خوبی را مقابل الاهلی پشت سر گذاشت. او که مقابل عبدالرحمن غریب ستاره تیم ملی عربستان قرار گرفته بود، به خوبی موفق شد این بازیکن را مهار کند و اجازه درخشش به او ندهد. غفوری در دیدار شب گذشته آمار ۹۲ درصد پاس صحیح و یک پاس کلیدی را از خود به ثبت رساند و از بازیکنان خوب استقلال مقابل الاهلی بود. ۸ عملکرد دفاعی موفق باعث شد شب بسیار خوبی برای وریا غفوری در مقابل نماینده عربستان ثبت شود.

محمد زبیر نیک‌نفس (فولاد):
هافبک سنندجی فولاد در دو بازی اخیر تیمش در لیگ قهرمانان آسیا، نمایش بسیار درخشان و چشمگیری داشته و سطح جدیدی از فوتبال خود را به نمایش گذاشته است. زبیر در دیدار با السد به همراه محمد آبشک توانست میانه زمین را به خوبی به نفع فولاد کنترل کند و اگر خوش‌شانس بود می‌توانست در این دیدار گلزنی کند که شوت زیبای او را برشام گلر جوان السد به زیبایی راهی کرنر کرد. زبیر اگر بتواند این سطح از فوتبال خود را ادامه بدهد شاید گزینه‌ مناسبی برای حضور در تیم ملی نیز بشود و بتواند آلترناتیو هافبک‌های تیم ملی بشود.

محمد زبیر نیک نفس-فولاد

محمد زبیر نیک نفس-فولاد-کوآراد اسپرت

مهدی تیکدری (تراکتور):
هافبک راست ملی‌پوش تیم تراکتور در دیدار با پاختاکور عملکرد بسیار درخشانی داشت و یکی از بهترین بازیکنان تراکتور شناخته شد. تیکدری در ۹ دوئل توانست به برتری برسد و همچنین در موقعیت سازی نیز عملکرد بسیار مطلوب و شایسته ای داشت. ستاره خط هافبک تراکتور در این بازی دو موقعیت خوب ایجاد کرد و چند نفوذ نیز انجام داد که البته با تیزهوشی خط دفاعی پاختاکور مانع از خلق موقعیت های بیشتر شد. تیکدری که فصل گذشته را به عنوان مدافع راست شروع کرد، در این دیدار شش کنش دفاعی داشت تا در فرآیند دفاعی تیمش هم بتواند نقش آفرینی کند. او با سرعت بالایش، سمت چپ دفاعی تیم زمین گیر کرده بود و با این تواصیف بعید است در بازی های بعدی از ترکیب خارج شود.

مهدی ترابی (پرسپولیس):
خرید زمستانی تیم پرسپولیس که هواداران این تیم نگران آمادگی او بودند، بار دیگر درخشید و از دید بسیاری سایت های ارائه داده، بهترین بازیکن زمین در مسابقه با الوحده بود. او در این بازی بیشتر از تمام بازیکنان دریبل (۳) زد و موقعیت (۴) ساخت تا بعنوان تاثیرگذارترین بازیکن این تیم در فرآیند هجومی محسوب شود. پاس گل به ترابی به سیدجلال نیز عملکرد این بازیکن را تکمیل کرد اما اگر مهاجمان پرسپولیس دقت بیشتری به خرج می دادند، ترابی می توانست با تعداد پاس گل بیشتری زمین را ترک می‌کرد.

مهدی ترابی-پرسپولیس

مهدی ترابی-پرسپولیس-کواراد اسپرت

فرشید اسماعیلی (استقلال):
هافبک خوش نقش و تکنیکی استقلال، در میانه میدان درخشش خوبی از خود به نمایش گذاشت. فرشید اسماعیلی چراغ اول را روشن کرد و پاس گل دوم قایدی را نیز او به این بازیکن داد. اسماعیلی که اولین گل آسیایی استقلال در سال ۲۰۲۱ را به ثمر رساند، بازی بسیار خوب و دخشانی از خود نشان داد. هافبک شیرازی استقلال مثل یک مهاجم نوک برای دروازه الاهلی خطرساز بود و ۴ بار به سمت دروازه حریف شوت زد. ۹۳ درصد از پاس های او درست بود و یک پاس کلیدی نیز داد. اسماعیلی که پس از رهایی از مصدومیت، روند خوبی را آغاز کرده بود، موفق شد با درخشش مقابل الاهلی، کادر فنی را به بازی های بعدی امیدوار کند.

فرشید اسماعیلی-استقلال

فرشید اسماعیلی-استقلال-کوآراد اسپرت

محمد عباس زاده (تراکتور):
بهترین گلزن تیم تراکتور در لیگ برتر، شروعی فوق العاده و باورنکردنی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ داشت. در شرایطی که خطیبی هر دو مهاجمش به نام های عباس زاده و بابایی را در مقابل پاختاکور به شکل فیکس بازی داده بود، عباس زاده موفق شد دو گل به ثمر برساند. و با این کار جای پایش را در ترکیب محکم تر کند. گل اول او با شوتی تماشایی به دست آمد که تراکتور را را از حریف ازبک جلو انداخت و گل دوم نیز تی تی ها را از شکستی بزرگ نجات داد. او که حالا از حواشی نیز فاصله گرفته، در ادامه بدون شک می‌تواند به عملیات صعود سرخپوشان تبریزی کمک کند. او در ۱۰ دوئل به برتری رسید و یک موقعیت هم ایجاد کرد و نیز تمام پاس هایش در زمین حریف درست بودند.

مهدی قایدی (استقلال):

ستاره بی چون و چرای دور اول لیگ قهرمانان آسیا، جوان ۲۲ ساله بوشهری استقلال بود. قایدی که دو سالی است به سطح فنی بسیار خوب و بالایی رسیده است، اولین بازی آسیایی خود را بسیار خوب و تماشایی آغاز کرد. او که پیش از این و در قابت های سال گذشته پیش از ازن و در رقابت های سال گذشته هم به الاهلی گل زده بود، شب گذشته با ۲ گل زیبا، نام مرد اول میدان را از ان خود کرد. گل نخست او از زاویه ای کاملا بسته به ثمر رسید و گل دوم نیز روی یک شوت مهلک ۳۰ متری بود که دروازه محمد العویس گلر شماره یک عربستان را باز کرد. او ۵ پاس کلیدی هم در این بازی داد که باعث شد آمار فوق العاده ای برای خود ثبت کند. خطای پنالتی روی دیاباته نیز از روی پاس فوق العاده قایدی به این بازیکن به دست آمد. قایدی شایسته ترین و مناسب ترین فرد برای حضور در ترکیب منتخب بهترین های لیگ قهرمانان آسیا می باشد.
کوآراد اسپرت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.